miercuri, 22 august 2012

Meditează La Hristos Indiferent De Cost! – Tim Conway




Fraţii mei, trebuie să ajungem în starea în care să-L păstrăm pe Hristos în inimile noastre, în minţile noastre, înaintea noastră, în orice vreme. Trebuie să vă întrebaţi: “Ce lucruri vin în viaţa mea care mă împiedică să fac asta?” Trebuie să luaţi în considerare perioade special dedicate. Ştiţi ce? Nu aveţi rezultatele unui Charles Simeon sau Jonathan Edwards sau Charles Thomas dacă nu faceţi ce au făcut ei. Şi anume să meditaţi [la Cuvântul lui Dumnezeu]. Trăim vremuri în care meditaţia este aproape imposibilă. Avem atât de multe jucării. Atât de mult zgomot. Atât de multe lucruri ce ne distrag atenţia. De exemplu, câţi dintre noi cei de faţă nu avem un telefon mobil în buzunar?
Erau timpuri în care Jonathan Edwards mergea cu calul în pădure să mediteze la Hristos şi nu-i suna niciun telefon. Nu priviţi ca pe ceva bun faptul că aveţi un telefon mobil şi că puteţi fi contactaţi în orice moment. Şi că indiferent când sunteţi apelaţi, răspundeţi. Ar trebui să existe perioade în vieţile voastre când ţineţi chestia aia [telefonul] închisă. Trebuie să fie un timp în vieţile voastre… Fraţii mei, haideţi să ne uităm împreună la o săptămână din vieţile voastre. Cât de mult timp petreceţi… Câţi dintre voi puneţi deoparte o oră în care să spuneţi: “Am să fac o plimbare şi voi încerca să meditez asupra primelor 4 versete din Evrei. Şi am de gând să le rumeg bine. Şi vreau să încep să pun întrebări. Şi mai vreau să pot compara diferite versete în mintea mea. Şi vreau să mă gândesc la Hristos. Şi la Persoana Lui. Şi vreau să mă gândesc la ce înseamnă toate astea.” Fraţii mei, când ajungeţi plini de acea bucurie de nedescris, plină de slavă generată de slava lui Hristos. De aici vine sănătatea, nu-i aşa? Bucuria Domnului este… ce anume? Este tăria noastră. Să nu-mi spuneţi că oamenii care ajung… nici să nu mai poată vorbi din cauza slavei pline de bucurie a lui Hristos, iar apoi singurele cuvinte pe care poate le mai pot spune, printre lacrimi, cu inima profund marcată de adevărul şi de realitatea Persoanei lui Hristos, şi când tot ce mai pot spune este: “Glorie, Glorie.” Astfel de oameni… nu se duc apoi şi încep să permită păcatului şi poverilor să se agaţe de ei. Sau nu se duc şi au nevoie ca alţii să le spună să fie supuşi celor din conducere, sau să participe la întâlniri, sau să aducă roade în vieţile lor. Sau să fie atenţi ca să nu cadă. Oamenii
page1image26192
nu se mai întorc înapoi după ce l-au experimentat astfel pe Hristos. Dar,… Ascultaţi aici, această carte Evrei spune foarte clar că veţi putea trăi aşa şi veţi putea câştiga cursa prin lucrurile pe care le faceţi. Asta e realitatea. Duceţi-vă până la capăt mântuirea voastră, cu frică şi cutremur. [Fil.2:12] Fraţii mei, oamenii cad din această cursă tot timpul. Cad din cursă tot timpul. Voi să nu cădeţi. Avem puternice încurajări să ne ţinem tari, fraţii mei.
Trebuie să vă dedicaţi umplerii minţii, inimii, credinţei şi cunoştinţei voastre… cu Hristos. Asta trebuie să fie o prioritate. Dacă aveţi timp să vă jucaţi jocuri video şi să staţi pe calculator şi să intraţi pe Facebook şi să scrieţi e-mailuri şi să trimiteţi sms-uri şi să vă uitaţi sau să citiţi despre orice lucru imaginabil… Fraţii mei, sunt poveri. Amintiţi-vă ce înseamnă povara. Poate spuneţi: “Dar mă uit la predici.” Fraţii mei, o predică pe Internet poate deveni o povară dacă nu vă faceţi timp pentru a fi singuri cu Hristos, meditând la slava Lui. Fără ca cineva să vă spună mură-n gură totul în permanenţă. Trebuie să staţi în Cuvânt pentru voi înşivă. Trebuie să vă rugaţi şi să umblaţi cu Hristos pentru voi înşivă. Nu să fiţi mereu hrăniţi cu linguriţa. Asta nu se pune. Sau spuneţi: “Păi, m-am uitat la 3 predici de Paul Washer aseară.” Fraţii mei, astea nu pot înlocui acest lucru [meditaţia]. Aceşti oameni au aflat slava stând singuri cu Hristos. Meditând la Cuvânt. Da, aceste lucruri pot fi bune, dar ele pot deveni o povară. Sau spuneţi, “Dar am prieteni şi vreau să comunic cu ei. ” Poate deveni o povară. Trebuie să faceţi sacrificii pentru a putea vedea slava lui Hristos. Iar asta şi numai asta aduce vindecare, fraţii mei. Nu există niciun alt mecanism de vindecare în viaţa de creştin, decât Hristos. A avea parte de intimitate, de slavă, de a apuca şi a fi apucat… de a fi aruncat la pământ şi umplut de bucurie. Nu există niciun înlocuitor pentru astea. Fraţilor, aceasta este esenţa acestei cărţi a Evreilor. O puternică încurajare. Să păstrăm până la capăt. Şi este numai El. Doar El, nădejdea noastră… Spune că Isus Hristos este nădejdea noastră. 1 Timotei 1:1 El este nădejdea. Nu avem nicio nădejde despărţiţi de El. Şi trebuie să o păstraţi până la capăt. A păstra până la capăt nu înseamnă a-i da drumul în schimbul acestor lucruri şi poveri din vieţile voastre, care se agaţă atât de uşor încât nu e nevoie decât să nu faceţi niciun efort ca imediat să vă îndepărtaţi de la cale. Este o luptă, fraţii mei! Doamne, ajută-ne!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu