sâmbătă, 21 septembrie 2013

Credinta fara fapte este zadarnica

"Vrei, dar, să înţelegi, om nesocotit, că credinţa fără fapte este zadarnică?" - Iacov 2:20

De-a lungul anilor am meditat la aceste versete din Iacov si am vazut cat sunt de adevarate!
Multi crestini ai zilelor noastre prefera mai degraba sa se laude cu credinta lor decat sa traiasca cu adevarat o viata de crestini autentici!

E trist faptul ca, intr-o tara crestina ca a noastra oamenii sunt atat de departe de Dumnezeu si de adevarul biblic!
Dupa revolutie tara noastra a avut parte de multa invatatura, si a beneficiat masiv de ajutorul tarilor crestine de peste hotare, ajutor care era menit sa demonstreze credinta insotita de fapte a unor frati crestini care, au fost gata sa ajute si sa investeasca in tara noastra.
Astfel, ei si-au jertfit din timpul lor, din banii lor, din bunurile lor pentru ca si noi astazi sa stim depre Dumnezeu. Cum ar trebui sa procedam noi astazi, dupa ce ne-am dezvoltat ca si natiune si dupa ce am cunoscut adevarul lui Dumnezeu? Ar fi normal ca si noi la randul nostru sa nu fim crestini doar de duminica ci sa mergem si noi in tari defavorizate si sa predicam evanghelia in acest fel.

De asemenea Apostolul Iacov in acelasi capitol 2 ne scrie: " Tot aşa şi credinţa: dacă n-are fapte, este moartă în ea însăşi.
Dar va zice cineva: „Tu ai credinţa, şi eu am faptele. Arată-mi credinţa ta fără fapte, şi eu îţi voi arăta credinţa mea din faptele mele..”
 
Care din cele doua cazuri credeti ca arata Adevarata credinta? Nu-I asa ca cel care spune ca isi va demonstra credinta prin faptele sale?
Imi si inchipui doi oameni care au o discutie interesanta despre credinta, primul fiind cel laudaros, genul de om care stie multa teorie, incercand sa il convinga pe al doilea despre doctrina sa perfecta, si un al doilea smerit care ii zice: "Eu prefer sa nu spun multe cuvinte ci sa traiesc o viata de crestin, iar pentru aceasta ma rog zi de zi ca Dumnezeu sa imi dea putere, sa citec Biblia, sa o inteleg si sa o aplic in viata mea de zi cu zi"
 
In versetul 26 citim ca:"După cum trupul fără duh este mort, tot aşa şi credinţa fără fapte este moartă."  Asadar,  daca stim sa facem binele si nu il facem, credinta noastra este fara substanta!
Astazi trebuie sa intelegem acest principiu si sa cerem ca Dumnezeu sa ne ajute sa fim "Lumina in intuneric" pentru ca doar asa, Dumnezeu poate sa ne foloseasca in a schimba generatia in care traim!
Oamenii din jurul nostru sunt satui de vorbe, ei vor sa vada fapte- faptele credintei noastre!

Cineva spunea odata: "Predica Evanghelia prin faptele tale intai, apoi, daca iti mai ramane timp foloseste si cateva cuvinte! Iar daca nu ai o viata traita langa Hristos mai bine taci, si nu spune nimic!
De ce sa aiba de suferit Evanghelia lui Hristos din cauza unuia ca tine?"
 
 
Corneliu Nita.
 
 

Un comentariu:

  1. Total de acord. Doar prin modul in care traiesti si vorbesti, poti arata celor din jurul ca inima ta apartine lui Dumnezeu, ca ai o viata langa Isus si pentru El!! :-)

    RăspundețiȘtergere